Totul despre factura EON. Informații și metode de plată

Updated on
min reading
Factura EON

Află ce plătești pe factura EON și cum se calculează consumul de energie electrică și gaze naturale. Factura Eon include codul de client, codul de încasare și informații clare despre consum. Formatul este standardizat pentru transparență, iar clienții pot contesta eventualele neconcordanțe în termen de 30 de zile prin diverse canale, inclusiv online și telefonic.

Cum să înțelegi Factura EON?

ANRE a actualizat regulile prin Ord. 5 și 14/2023, schimbând semnificativ formatul și conținutul facturilor furnizorilor din România, peste 80% din detalii fiind acum stabilite de ANRE. Indiferent dacă este vorba de factura E.ON gaz sau energie electrică, formatul este similar. Ce aduce în plus factura E.ON este o pagină care rezumă toate informațiile importante, creată pe baza sugestiilor clienților pentru a fi clară, intuitivă și ușor de înțeles. Din ce este compusă factura ta?

  1. Sumarul Facturii - un rezumat complet unde găsești înformații despre tot ceea ce te interesează pe tine consumatorul
    • Cantitatea de energie consumată și intervalul de timp în care s-a înregistrat consumul
    • Modul în care s-a calculat consumul tău
    • Suma pe care o ai de plată, precum și termenul limită pentru plată
    • Codurile de identificare pentru locul de consum și pentru tine în calitate de client (codul de client, codul de încasare și codul de plată)
    • Informații despre produsele și serviciile facturate
    • Instrucțiuni despre cum poți transmite indexul EON, în cazul în care locul de consum nu este echipat cu un contor inteligent
  2. Prima pagină a facturii
    • Detalii despre locul de consum și distribuitorul tău
    • Detalii despre consumul tău găsești cele mai importante date într-un tabel denumit Cum am calculat valoarea facturii? ce descrie cum s-a determinat cantitatea de energie consumată.
  3. Pe ultima pagină a facturii tale de consum găsești modalitățile de plată și alte informații utile referitoare la relația cu furnizorul tău de energie.

Ce este factura EON SMS?

Descoperă serviciul Info SMS pentru informații rapide despre factura ta! Ca să aflii în orice moment cât ai de plată pe factura, EON ți-a pus la dispoziție serviciul Info SMS. Tot ce trebuie să faci este să:

  • Trimiți un mesaj la numărul scurt 3730 cu textul "SOLD [codul de încasare]" și afli suma de plată
  • Sau trimiți la același număr "PLATA [codul de încasare]" pentru a confirma plata unui preaviz
  • Numărul de încasare se regăsește pe prima pagină a facturii, începând cu 2 sau 9 și are 10 caractere
  • Pentru detalii suplimentare, codul de încasare poate fi găsit și în contul E.ON Myline.
  • Serviciul Info SMS este disponibil la tarife normale din orice rețea, oferindu-ți acces rapid și convenabil la informațiile despre factura ta.

Ce coduri de pe factură sunt importante?

La E.ON, sunt câteva coduri cheie folosite pentru a ne identifica în sistemele noastre și pentru a comunica eficient cu tine. Aceste coduri numerice sunt furnizate pe factura ta, în contractul tău și în contul tău E.ON Myline.
Codul de încasare este esențial pentru efectuarea plății corecte și poate fi găsit pe prima pagină a facturii, în chenarul roșu din dreapta sus. Acesta este format din 10 caractere și diferă în funcție de tipul de serviciu:

  1. 21 pentru gaze naturale
  2. 9 pentru facturile Duo
  3. 22 pentru electricitate

Dacă lipsește numărul facturii sau se scaneazi eronat o factură mai veche, suma va fi direcționată automat către cea mai veche factură disponibilă.

  • Codul de Client: Format din 10 cifre și începând cu cifra 1, acest cod ne ajută să te identificăm în sistemele noastre informatice. Este utilizat pentru efectuarea plăților, transmiterea indexului și actualizarea contractelor.
  • Codul Locului de ConsumFormat din 10 cifre și începând cu cifra 5, acest cod este utilizat pentru identificarea precisă a locului tău de consum și îl găsești în primul tabel de pe a treia pagină a facturii de consum.
  • Codul POD - specific pentru energia electrică și Codul CLC - dedicat gazelor naturale

Aceste coduri, alcătuite din litere și cifre, sunt esențiale pentru identificarea locului de consum în raport cu Operatorii de Distribuție, pe factura E.ON, codul POD/CLC este disponibil în sumarul facturii și în tabelul informativ despre locul de consum și OD și iți este necesar mai ales în procesul de schimbare a titularului de contract EON online.

Câte tipuri de facturi sunt?

Probabil te-ai întrebat deseori de ce primești diferite tipuri de facturi în care variază nivelul de preț metru cub gaz EON sau kWh? Factura EON emisă variază în funcție de cine a făcut citirea indexului. Astfel avem:

Cele trei tipuri principale de facturi de consum

  • Factura de Autocitire

    Consumul este calculat în funcție de valoarea indexului pe care tu îl transmiți lunar.
    Sfat! Folosește serviciul gratuit de autocitire lunară pentru a plăti doar pentru energia consumată, evitând facturile mari la regularizare. Dacă ai un contor smart, nu este nevoie să transmiți indexul autocitit.

  • Factura de Estimare

    Consumul este estimat pe baza unor convenții de consum sau a consumului istoric.
    Sfat! Actualizează convențiile de consum sau transmite indexul autocitit lunar pentru a evita estimările și pentru a avea o facturare corectă.

  • Factura de Regularizare

    Emisă pe baza citirii contorului de către Operatorul de Distribuție.
    Sfat! Asigură-te că OD are acces la contor pentru citiri regulate. Poți solicita citirea contorului dacă nu a fost efectuată de mult timp sau dacă întâmpini probleme cu funcționarea acestuia.

Unde pot vedea valoarea sold factură EON?

Pentru a verifica soldul facturii tale E.ON, accesează Sumarul sau prima pagină, o secțiune proiectată special pentru o înțelegere clară și concisă a facturii de consum. Aici găsești detaliile cheie, inclusiv consumul, costurile și alte informații relevante, prezentate într-un format ușor de înțeles. Aici vezi soldul de plată, totalul facturii curente și soldul anterior.
Opțiunea ca mai convenientă și eficientă este prin contul sau aplicația Myline, doar intri și vezi. Dar dacă întâmpini dificultăți nu uita că poți oricând apela la EON contact.

De ce sunt două coduri de bare pe factura E.ON și care trebuie scanat pentru plată?

Pe prima pagină a facturii E.ON găsești două coduri de bare:
Codul de bare pentru factura curentă Acesta reprezintă suma totală de plată corespunzătoare celei mai recente luni încheiate.
Codul de bare pentru totalul de plată (sold) Acest cod include suma totală de plată, care poate să cuprindă sume restante sau plăți efectuate în plus sau în avans.
Dacă nu ai sume restante sau plăți efectuate în avans, valorile din cele două coduri de bare vor fi identice, însă asigură-te că faci plata înainte de termen pentru a evita penalitățile sau întreruperea furnizării de energie.

Când și cum poți plăti factura EON?

Când trebuie plătita factura EON? Termenul de plată al facturilor de consum E.ON este, de obicei, de 30 de zile de la data emiterii, dar poate fi și de 15 zile, în funcție de oferta contractuală. Data scadenței este indicată clar pe prima pagină a facturii și în contul E.ON Myline.

Metode de plată a facturii EON
Mod de platăDetalii
💳 Cu cardul bancarOnline fie din contul sau aplicația Myline
La ATM-urile BRD, Banca Transilvania și UniCredit Bank
💶 Doar numerarPunctele de încasare partenere PayPoint
Punctele de încasare un-doi-Centru de Plăți
Westaco Express
CreditCoop
💶 + 💳 Cash (numerar) sau cardÎn toate magazinele E.ONPoți plăti factura la roboții BRD din majoritatea magazinelor E.ON. Aparatele nu dau rest, deci plătește exact suma de pe factură.
La POS-urile amplasate la diferiți comercianți cu care BRD este în parteneriat.
La automatele bancare (roboțeii de plăți)Plătește factura la automatele bancare din sediu ale băncilor partenere, BRD (card sau cash), BCR (cash), BT (card), Unicredit Bank (card sau cash),Raiffeisen Bank (cash)
🏦 Transfer bancarPrin Internet banking
Prin Mobile Banking
Ordin de plată (OP)

Plătește factura EON online simplu și rapid

Serviciul online Plătește o factură simplifică procesul de achitare a facturilor de consum, oferind posibilitatea de a efectua plăți rapid și securizat, direct de pe orice dispozitiv conectat la internet. Utilizatorii trebuie doar să introducă codul de client și codul de încasare, ambele disponibile pe prima pagină a facturii, pentru a iniția plata. După ce urmează pașii indicați pe platformă și finalizează tranzacția cu ajutorul unui card bancar, aceștia vor primi o confirmare prin e-mail atât din partea procesatorului de plăți, cât și din partea furnizorului.

Contestă factura EON

  • <Dacă ai nelămuriri sau întrebări legate de factura ta de consum, este important să știi că poți contesta factura în termen de 30 de zile de la primirea acesteia.

Cum poți contesta factura EON?

  • Pentru a face acest lucru, ai la dispoziție mai multe opțiuni: poți accesa secțiunea Servicii și ajutor de pe site-ul EON, unde trebuie să selectezi motivul contestației și să completezi un formular dedicat.
  • Alternativ, poți suna la Call Center-ul E.ON la numerele 0265 200 366 sau 0265 200 900, de luni până vineri între orele 8-20, la tarif normal, sau poți utiliza E.ON Chat pentru a comunica cu un reprezentant.
  • De asemenea, te poți deplasa la cel mai apropiat magazin E.ON.

E.ON va analiza cererea și îți va oferi un răspuns în maximum 5 zile lucrătoare pentru facturile de electricitate și în maximum 15 zile calendaristice pentru facturile de gaze naturale.

Cum să plătești Factura EON cu Cardul de Energie?

  1. Dacă ai activată factura EON electronică
    • Deschide PDF-ul facturii și salvează-o pe dispozitivul tău.
    • Accesează site-ul Poștei Române și selectează "Sprijin pentru România".
    • Completează detaliile, inclusiv numărul cardului de energie și suma de plată.
    • Urmează pașii indicați pentru a finaliza plata online.
    • Primești confirmarea plății pe e-mail în aproximativ 5 zile, iar soldul va fi actualizat în contul tău după confirmare.
  2. Dacă ai factura EON tipărită
    • Mergi la orice oficiu poștal sau așteaptă sosirea poștașului la domiciliul tău.
    • Prezintă codul de bare de pe factura curentă poștașului sau la oficiul poștal.
    • Primești chitanța de confirmare a plății.
    • Asigură-te că plătești doar suma exactă de pe factură și nu uita să ceri chitanța pentru dovada plății.

Este posibilă plata factura EON din afara țării?

Pentru plăți din străinătate, utilizează conturile BRD sau ING și introdu codurile SWIFT corespunzătoare:
BRD: RO53BRDE270SV23904012700, SWIFT: BRDEROBU
ING Bank: RO27INGB0015000028188911, SWIFT: INGBROBU Asigură-te că completezi corect codul de încasare, numărul facturii și contul bancar E.ON pe ordinul de plată

Ce se întâmplă dacă nu plătesc factura EON până la termenul scadent?

Dacă întârzii să plătești factura ta de energie până la data scadentă, trebuie să fii conștient de unele consecințe. Din ziua următoare scadenței, se calculează dobânzi penalizatoare în cuantum de 0,04% pe zi. Mai mult, furnizorul are dreptul să te notifice cu 15 zile înainte de întreruperea efectivă a alimentării cu energie, prin intermediul unui preaviz. Acesta va conține sumele datorate, precum și data la care operatorul de distribuție poate decide să sisteze furnizarea de energie. Totuși, valoarea penalităților este specificată în contractul pe care îl ai cu E.ON, astfel încât să știi exact ce să te aștepți în caz de întârziere la plată.

Ai găsit informația utilă? 0% din 0 voturi au găsit informația de ajutor.