Sold factura EON - Informații și metode de plată

Poţi afla instant soldul facturii EON fără cont fie trimiţând un SMS la 3730 cu textul SOLD [CodÎncasare], fie apelând asistentul vocal „Ioana” la 0265 200 366/900, fie accesând secţiunea „Info-sold” de pe site-ul EON , sau direct în aplicaţia MyLine după autentificare.
Cum afli sold factura EON?
Poți afla instantaneu cât trebuie să plătești la E.ON fără să ai cont, folosind serviciul Info‑SMS sau asistentul vocal Ioana prin apel telefonic.
- Sold factură EON prin Serviciul Info‑SMS
- Trimite un SMS la 3730 cu textul: SOLD [codul de încasare]
- Codul de încasare are 10 cifre, începe cu 2 sau 9 și-l găsești pe factura E.ON.
- Vei primi imediat prin SMS soldul total datorat (sumă curentă + eventual restanțe).
- Apel către asistentul virtual „Ioana” (E.ON Chat via telefon)
- Sună la 0265 200 366 sau 0265 200 900 și folosește E.ON Chat prin sistem vocal automat.
- Poți afla soldul pe baza codului de client sau codului de încasare fără a vorbi cu un operator.
- Portalul web E.ON – fără cont
- Accesează secțiunea „Info‑sold” de pe site-ul E.ON.
- Urmează pașii indicați pentru transmiterea unui SMS cu textul „SOLD [codul]” din interfața site-ului, dacă e disponibil.
- Nu este nevoie de cont Myline/MyE.ON – funcționează complet independent.
- Aplicația sau platforma web EON Myline
- Te loghezi în aplicația MyE.ON sau pe site folosind emailul și parola.
- Pe ecranul principal vei vedea soldul total de plată, ultimele facturi emise și un buton „Plătește acum” dacă ai sume restante.
- Poți accesa fiecare factură pentru a verifica detalii și termenul de plată.
Ce este factura EON SMS?
Descoperă serviciul Info SMS pentru informații rapide despre factura ta! Ca să aflii în orice moment cât ai de plată pe factura, EON ți-a pus la dispoziție serviciul Info SMS. Tot ce trebuie să faci este să:
- Trimiți un mesaj la numărul scurt 3730 cu textul "SOLD [codul de încasare]" și afli suma de plată
- Sau trimiți la același număr "PLATA [codul de încasare]" pentru a confirma plata unui preaviz
- Numărul de încasare se regăsește pe prima pagină a facturii, începând cu 2 sau 9 și are 10 caractere
- Pentru detalii suplimentare, codul de încasare poate fi găsit și în contul E.ON Myline.
- Serviciul Info SMS este disponibil la tarife normale din orice rețea, oferindu-ți acces rapid și convenabil la informațiile despre factura ta.
Câte tipuri de facturi sunt?
Probabil te-ai întrebat deseori de ce primești diferite tipuri de facturi în care variază nivelul de preț metru cub gaz EON sau kWh? Factura EON emisă variază în funcție de cine a făcut citirea indexului. Astfel avem: Consumul este calculat în funcție de valoarea indexului pe care tu îl transmiți lunar. Consumul este estimat pe baza unor convenții de consum sau a consumului istoric. Emisă pe baza citirii contorului de către Operatorul de Distribuție.Cele trei tipuri principale de facturi de consum
Factura de Autocitire
Sfat! Folosește serviciul gratuit de autocitire lunară pentru a plăti doar pentru energia consumată, evitând facturile mari la regularizare. Dacă ai un contor smart, nu este nevoie să transmiți indexul autocitit.Factura de Estimare
Sfat! Actualizează convențiile de consum sau transmite indexul autocitit lunar pentru a evita estimările și pentru a avea o facturare corectă.Factura de Regularizare
Sfat! Asigură-te că OD are acces la contor pentru citiri regulate. Poți solicita citirea contorului dacă nu a fost efectuată de mult timp sau dacă întâmpini probleme cu funcționarea acestuia.
Unde pot vedea valoarea sold factură EON?
Pentru a verifica soldul facturii tale E.ON, accesează Sumarul sau prima pagină, o secțiune proiectată special pentru o înțelegere clară și concisă a facturii de consum. Aici găsești detaliile cheie, inclusiv consumul, costurile și alte informații relevante, prezentate într-un format ușor de înțeles. Aici vezi soldul de plată, totalul facturii curente și soldul anterior.
De ce sunt două coduri de bare pe factura E.ON și care trebuie scanat pentru plată?
Pe prima pagină a facturii E.ON găsești două coduri de bare:
Codul de bare pentru factura curentă Acesta reprezintă suma totală de plată corespunzătoare celei mai recente luni încheiate.
Codul de bare pentru totalul de plată (sold) Acest cod include suma totală de plată, care poate să cuprindă sume restante sau plăți efectuate în plus sau în avans.
Dacă nu ai sume restante sau plăți efectuate în avans, valorile din cele două coduri de bare vor fi identice, însă asigură-te că faci plata înainte de termen pentru a evita penalitățile sau întreruperea furnizării de energie.
Când și cum poți plăti factura EON?
Când trebuie plătita factura EON? Termenul de plată al facturilor de consum E.ON este, de obicei, de 30 de zile de la data emiterii, dar poate fi și de 15 zile, în funcție de oferta contractuală. Data scadenței este indicată clar pe prima pagină a facturii și în contul E.ON Myline.
Mod de plată | Detalii |
---|---|
💳 Cu cardul bancar | Online fie din contul sau aplicația Myline La ATM-urile BRD, Banca Transilvania și UniCredit Bank |
💶 Doar numerar | Punctele de încasare partenere PayPoint Punctele de încasare un-doi-Centru de Plăți Westaco Express CreditCoop |
💶 + 💳 Cash (numerar) sau card | În toate magazinele E.ONPoți plăti factura la roboții BRD din majoritatea magazinelor E.ON. Aparatele nu dau rest, deci plătește exact suma de pe factură. La POS-urile amplasate la diferiți comercianți cu care BRD este în parteneriat. La automatele bancare (roboțeii de plăți)Plătește factura la automatele bancare din sediu ale băncilor partenere, BRD (card sau cash), BCR (cash), BT (card), Unicredit Bank (card sau cash),Raiffeisen Bank (cash) |
🏦 Transfer bancar | Prin Internet banking Prin Mobile Banking Ordin de plată (OP) |
Plătește factura EON online simplu și rapid
Serviciul online Plătește o factură simplifică procesul de achitare a facturilor de consum, oferind posibilitatea de a efectua plăți rapid și securizat, direct de pe orice dispozitiv conectat la internet. Utilizatorii trebuie doar să introducă codul de client și codul de încasare, ambele disponibile pe prima pagină a facturii, pentru a iniția plata. După ce urmează pașii indicați pe platformă și finalizează tranzacția cu ajutorul unui card bancar, aceștia vor primi o confirmare prin e-mail atât din partea procesatorului de plăți, cât și din partea furnizorului.
Ce se întâmplă dacă nu plătesc factura EON până la termenul scadent?
Dacă întârzii să plătești factura ta de energie până la data scadentă, trebuie să fii conștient de unele consecințe. Din ziua următoare scadenței, se calculează dobânzi penalizatoare în cuantum de 0,04% pe zi. Mai mult, furnizorul are dreptul să te notifice cu 15 zile înainte de întreruperea efectivă a alimentării cu energie, prin intermediul unui preaviz. Acesta va conține sumele datorate, precum și data la care operatorul de distribuție poate decide să sisteze furnizarea de energie. Totuși, valoarea penalităților este specificată în contractul pe care îl ai cu E.ON, astfel încât să știi exact ce să te aștepți în caz de întârziere la plată.
Este posibilă plata factura EON din afara țării?
Pentru plăți din străinătate, utilizează conturile BRD sau ING și introdu codurile SWIFT corespunzătoare:
BRD: RO53BRDE270SV23904012700, SWIFT: BRDEROBU
ING Bank: RO27INGB0015000028188911, SWIFT: INGBROBU Asigură-te că completezi corect codul de încasare, numărul facturii și contul bancar E.ON pe ordinul de plată
Contestă factura EON
- Dacă ai nelămuriri sau întrebări legate de factura ta de consum, este important să știi că poți contesta factura în termen de 30 de zile de la primirea acesteia.
Cum poți contesta factura EON?
- Pentru a face acest lucru, ai la dispoziție mai multe opțiuni: poți accesa secțiunea Servicii și ajutor de pe site-ul EON, unde trebuie să selectezi motivul contestației și să completezi un formular dedicat.
- Alternativ, poți suna la Call Center-ul E.ON la numerele 0265 200 366 sau 0265 200 900, de luni până vineri între orele 8-20, la tarif normal, sau poți utiliza E.ON Chat pentru a comunica cu un reprezentant.
- De asemenea, te poți deplasa la cel mai apropiat magazin E.ON.
E.ON va analiza cererea și îți va oferi un răspuns în maximum 5 zile lucrătoare pentru facturile de electricitate și în maximum 15 zile calendaristice pentru facturile de gaze naturale.
Ce coduri de pe factură sunt importante?
La E.ON, sunt câteva coduri cheie folosite pentru a ne identifica în sistemele noastre și pentru a comunica eficient cu tine. Aceste coduri numerice sunt furnizate pe factura ta, în contractul tău și în contul tău E.ON Myline.
Codul de încasare este esențial pentru efectuarea plății corecte și poate fi găsit pe prima pagină a facturii, în chenarul roșu din dreapta sus. Acesta este format din 10 caractere și diferă în funcție de tipul de serviciu:
- 21 pentru gaze naturale
- 9 pentru facturile Duo
- 22 pentru electricitate
Dacă lipsește numărul facturii sau se scaneazi eronat o factură mai veche, suma va fi direcționată automat către cea mai veche factură disponibilă.
- Codul de Client: Format din 10 cifre și începând cu cifra 1, acest cod ne ajută să te identificăm în sistemele noastre informatice. Este utilizat pentru efectuarea plăților, transmiterea indexului și actualizarea contractelor.
- Codul Locului de ConsumFormat din 10 cifre și începând cu cifra 5, acest cod este utilizat pentru identificarea precisă a locului tău de consum și îl găsești în primul tabel de pe a treia pagină a facturii de consum.
- Codul POD - specific pentru energia electrică și Codul CLC - dedicat gazelor naturale
Aceste coduri, alcătuite din litere și cifre, sunt esențiale pentru identificarea locului de consum în raport cu Operatorii de Distribuție, pe factura E.ON, codul POD/CLC este disponibil în sumarul facturii și în tabelul informativ despre locul de consum și OD și iți este necesar mai ales în procesul de schimbare a titularului de contract EON online.
❓Cum pot face plata factura EON online fara cont?
- Intri pe eon.ro → secțiunea „Plătește factura”
- Introduci codul de client și codul de încasare (de pe o factură veche)
- Alegi suma și plătești cu cardul, fără comision și fără să te loghezi.
❓Ce date îmi trebuie ca să pot face plata factura EON online fara cont?
Ai nevoie de:
- Codul de client – identifică titularul contractului
- Codul de încasare – este legat de locul de consum
- Suma de plată – din ultima factură emisă (sau soldul total).
Toate aceste informații sunt pe orice factură E.ON, în colțul din stânga sus.
❓Nu am primit factura E.ON – ce pot face?
- Verifică în contul tău MyE.ON (dacă ai unul)
- Sau sună la E.ON la 0265 200 366 (voce automată) sau 0800 800 366
- Poți cere retrimiterea facturii prin email, poștă sau SMS
- oți folosi serviciul Info-SMS: trimite cuvântul SOLD [cod încasare] la 3730 și vei primi cât ai de plată.
❓Cum aflu codul de client E.ON dacă nu mai am factura?
Ai nevoie de:
- Suni la serviciul clienți E.ON – 0265 200 366
- Verifici în aplicația Pago, dacă ai plătit anterior
- Te prezinți la un centru E.ON cu CI și adresa locului de consum.
👉 Codul de client are 10 cifre și începe de obicei cu 1 sau 2.