Informații utile despre transmitere index Elelctrica

Updated on
min reading
Electrica Index

Electrica Furnizare îți pune la dispoziție următoarele variante pentru transmitere index Electrica: telefonic la 0800800048 (apel gratuit), online prin MyElectrica, formular sau chat și fizic la un ghișeu relații cu clienții. Reține că pentru a fi facturat, indexul trebuie comunicat în perioada afișată pe factură.

De ce trebuie să faci trimitere index Electrica?

Dacă te-ai mutat într-o casă nouă sau ai devenit recent proprietar, este esențial să schimbi titularul contractului de energie electrică și gaz pe numele tău. Acest proces este important pentru a evita eventuale întreruperi de servicii sau costuri suplimentare, fiind esențial la preluarea unei locuințe și schimbarea titularului contract Electrica.

  • De ce este important să trimiți indexul!
  • Plătești doar energia pe care o consumi - Trimițând lunar indexul autocitit, nivelul de preț contract Electrica va reflecta consumul tău real și astfel, nu vei mai plăti pe baza unor estimări care pot să nu fie corecte.
  • Ai control asupra consumului tău - Monitorizând lunar consumul, poți vedea exact câtă energie folosești și poți lua măsuri pentru a reduce consumul, cum ar fi schimbarea becurilor cu LED-uri sau folosirea electrocasnicelor mai eficiente.
  • Eviți facturile mari de regularizare - Facturile de regularizare pot fi neplăcute, deoarece ele reflectă consumul real adunat pe o perioadă mai lungă. Așa că dacă trimiți regulat indexul eviți diferențele mari de consum.

Care este perioada transmitere index Electrica?Pe factura Electrica vei găsi o anumită perioadă de timp în care ești așteptat să comunici indexul autocitit. Această perioadă este stabilită de către Electrica Furnizare și trebuie respectată pentru a asigura o facturare corectă.

Cum pot să trimiți indexul la Electrica?

Electrica Furnizare iți pune la îndemână mai multe moduri de a trimite indexul:

  1. contul MyElectrica - Te autentifici în contul tău MyElectrica. Din meniul dedicat secţiunea Trimite index, introduci indexul în intervalul de timp indicat pe factură.
  2. Suni la linia telefonică gratuită 0800 800 048, disponibilă non-stop - Urmezi instrucțiunile pentru a transmite indexul.
  3. Chat online - Folosești chatbot-ul disponibil pe site situat în partea dreapta jos sub secținea Cum te putem ajuta?.
  4. Email - Poți trimite indexul și pe e-mail la [email protected], însoţit de datele de identificare din factură – cod client/număr loc consum (NLC).
  5. Formular de contact online - Dacă ești client ai la dispoziție un formular de contact în scris, unde poți trimite și indexul.

Transmiterea Indexului prin Telverde la 0800 800 048

Dacă preferi să transmiți indexul prin Telverde și să ai confirmarea că a fost înregistrat, iată ce trebuie să faci:
1. Pregătești o factura - Ai nevoie de o factură recentă sau mai veche. Pentru facturile mai vechi, caută codul ATM pe prima pagină. Pentru facturile recente, vei folosi codul locului de consum (NLC) și ultimele patru cifre ale codului de client.
2. Suni la 0800 800 048 (apel gratuit) - introduci datele pentru a autentifica locul de consum, vei auzi un mesaj cu datele introduse de tine și dacă ai introdus datele corect, apeși tasta 1, iar dacă ai nevoie să corectezi ceva apeși tasta 2 și urmezi instrucțiunile.
3. Tastezi indexul autocitit
Pentru mai multe locuri de consum - ascultă mesajele vocale și introdu indexul pentru fiecare loc în parte.
4. Confirmi înregistrarea indexului
Dacă este corect - După introducere, mesajul vocal îți va cere să confirmi dacă indexul este corect. Apasă 1 pentru a confirma.
Dacă ai greșit - Apeși tasta 2 și reintroduci indexul.
3. Tastezi indexul autocitit
Dacă ai contor inteligent nu trebuie să trimiți indexul!

Ce poți să faci dacă ai trimis greșit index Electrica?

  • Dacă ai trimis greșit indexul contorului și încă te afli în perioada de comunicare, poți corecta acest lucru trimițând din nou indexul corect.
  • Dacă îți dai seama de eroare după ce ai primit factura, poți rezolva problema contactând serviciul de Call Center la numărul 0244 406 006 (apel cu tarif normal) sau completând formularul unic de contact online. Nu uita să ai la îndemână datele necesare de identificare din factură – cod client/număr loc consum (NLC).

A trecut perioada de transmitere index Electrica și ai uitat să îl trimiți?

Dacă ai uitat să trimiți indexul autocitit al contorului, factura va fi calculată pe baza unui consum estimat. Această estimare se face fie pe baza consumului tău din trecut, fie pe baza indexului citit de operatorul local de distribuție. În luna următoare, vei avea din nou ocazia să trimiți indexul corect, respectând perioada de comunicare indicată pe factură. Astfel, factura va reflecta consumul tău real.

România se pregătește pentru contoarele inteligente - Cine trebuie să dețină un contor inteligent și ce spune legislația în privința asta?

Cum funcționează? Contorul inteligent poate comunica cu un sistem central, transmițând date despre cât curent folosești, prin cablurile de alimentare. Un avantaj ca să fi în siguranță în ceea ce privește datele tale personale e că nu folosește WiFi, deci datele sunt protejate.
Ce trebuie să ști?

  • Din 2021 legea a instituit montarea obligatorie a contoarelor care măsoară energia electrică produsă în instalațiile prosumatorilor.
  • Operatorii de distribuție sunt cei care trebuie să le cumpere, să le monteze și să le verifice, urmând regulile ANRE.
  • Ceea ce e important de reținut e cămontarea acestor contoare e în beneficiul prosumatorilor. Ele vor face posibilă măsurarea precisă a energiei pe care o produci și o consumi.

Ce poți să faci dacă suspectezi erori la contor?

  1. Contacteazi Operatorul de Distribuție - Poți face acest lucru direct sau prin intermediul Electrica Furnizare.
  2. Programarea verificării - Operatorul de distribuție va programa o verificare a contorului tău. Asigură-te că ești prezent și că un reprezentant al furnizorului de energie este și el acolo pentru transparența procesului de verificare.
  3. Verificarea în laborator - Dacă se constată că este necesar, contorul va fi demontat și trimis la un laborator metrologic autorizat pentru o verificare detaliată. Laboratorul va stabili dacă există sau nu erori de înregistrare.
  4. Costurile verificării - Toate costurile legate de verificare, demontare și remontare sunt suportate de către operatorul de distribuție, chiar și în cazul în care sesizarea ta se dovedește a fi neîntemeiată. Deci, nu trebuie să-ți faci griji că vei plăti ceva în plus pentru această verificare inițială.

Ce se întâmplă dacă reclamația ta nu este validă?

  • Dacă echipa deranjamente Electrica este informată despre sesizarea ta despre contor ca fiind neîntemeiată de către laboratorul care face verificarea, atunci toate cheltuielile vor fi acoperite de operatorul de distribuție.
  • Dar, există o precizare importantă: dacă faci o altă reclamație în următoarele 12 luni și aceasta este din nou considerată neîntemeiată, va trebui să plătești tu costurile verificării prin intermediul furnizorului. Scopul este să descurajeze reclamațiile repetate și nefondate.
Sfaturi pentru a evita erorile la contor
Supraveghează consumul lunar
  • Înregistrează lunar indexul contorului și compară-l cu datele din facturi pentru a depista eventualele erori.
Verifică regulat contorul
  • Fii atent la semne de defecțiuni, cum ar fi un afișaj defect sau consum neobișnuit de mare.
Învață cum funcționează contorul
  • Informează-te despre funcționarea contorului și procedurile de verificare pentru a fi pregătit să reacționezi în caz de probleme.